Meyve ve Sebzelerin Genetiği Değiştirilmeden Önceki Halleri

Sıradan Adam 691 940 subscribers

Dünyayı o kadar değiştirmişiz ki maalesef bunu ne kadar hızlı yaptığımızın farkında bile değiliz. Özellikle meyve ve sebzelerin genetiğiyle oldukça fazla oynamışız. Meyve ve sebzelerin genetiği değiştirilmeden önceki halleri oldukça farklı görünüyormuş. Tabii meyvelerin ehlileştirilmesinden sonraki süre zarfında da meyve sebzeler değişime uğramış; ama bunların büyük çoğunluğunu genetik mühendisliğinden yardım alarak yapmışız. Abone Olmayı Unutmayın: https://goo.gl/h32dnz Instagram: https://instagram.com/taliogur ►İletişim: [email protected] İlk muzun milattan önce 7 binli yıllarda ehlileştirildiği düşünülüyor. Tabi ilk ekildiğinde şimdikinden oldukça farklı görünüyormuş ve içinde de sert tohumlar varmış. 7 bin yıllık süre içerisinde muz, şimdilerde hepimizin afiyetle yediği son şeklini almış. Kısa vadede her ne kadar fark etmesekte doğayı kendi isteklerimiz doğrultusunda şekillendiriyoruz. İlk kez milattan önce 5. Yüzyılda Hindistan’da yetiştirilen patlıcan ise bizler tarafından ehlileştirilmeden önce böyle görünüyormuş. Mor rengi ve kadifeyle oldukça özdeşleşen bu sebzenin ilk hali meğer sandığımızdan çok daha farklıymış. Eski halinin domatese daha çok benzettiğimi de belirteyim. İlk bakışta taze fasülyeye benzettiniz muhtemelen ama ne yazık ki bu bitki, mısırın ehlileştirilmeden evvelki hali. İnsanlar tarafından ilk yetiştirilen bitkilerden biri olan mısır aynı zamanda da en büyük değişimi yaşamış bitki gibi görünüyor açıkçası. Neredeyse elimizi attığımız her şeyi, kendi beklentilerimiz doğrultusunda şekillendiriyoruz. Fotoğrafta gördüğünüz bir yabani lahana arkadaşlar. Bu da, bizler tarafından ehlileştirildikten ve genetiği değiştirildikten sonraki hali. Diğer sebze ve meyvelere göre nispeten biraz daha az değişime uğramış gibi görünüyor. Açıkçası bu resmi ilk gördüğüm zaman beni oldukça şaşırtmıştı. 1645-1672 Giovanni Stanchi tarafından çizilen bu resimde, karpuzun neredeyse 400 yıl önceki halini görüyorsunuz. Genetik biliminin gelişmesiyle beraber, şimdilerde küp karpuzlar olduğu da düşünüldüğünde bir 400 yıl sonra neler olacağını kestirmek oldukça güç. İlk başta biraz şaşırtıcı geliyor biliyorum; ama fotoğrafta gördüğünüz elmanın ehlileştirilmemiş hali. Gördüğünüz gibi, bir kiraz kadar küçük neredeyse. Tüm dünyaya Orta Asya’dan yayıldığı düşünülen ve hemen her kültürde oldukça popüler olan bu meyvenin bile böylesine bir değişme uğramış olması beni şaşırttı açıkçası. Fotoğrafta gördüğünüz meyve bir şeftali arkadaşlar. Yüzde 36’sı çekirdek, yüzde 64’ü ise yenebilir kısım. Tadı ise, tatlı, tuzlu, ekşi ve toprağımsı olarak aktarılmış. Açıkçası ben şeftalinin genetiğiyle oynanarak nektari üretildiğini sanıyordum. Meğer şeftalinin ilk hali de tüysüzmüş. Fotoğrafta gördüğünüz ehlileştirilmemiş bir havuç arkadaşlar. 10. Yüzyılda Orta Asya ve İran’da yetiştirildiği düşünülen bu sebzenin de genetiğiyle oldukça fazla oynamışız. ► Önerdiklerim: Tüm videolar: https://goo.gl/AW4tUj Bilgi videoları: https://goo.gl/iYdE7I Eğlenceli videolar: https://goo.gl/sHx2GM Korku videoları: https://goo.gl/wdVGd9 Sanat ve tasarım videolar: https://goo.gl/65M09Y Seriler: https://goo.gl/8tR7E7 ►Sosyal Medya Hesaplarım: https://www.facebook.com/siradan1adam https://twitter.com/taliogur https://instagram.com/taliogur https://younow.com/taliogur ►Kaynaklar / Sources: https://tr.wikipedia.org/wiki/Elma https://tr.wikipedia.org/wiki/Karpuz https://tr.wikipedia.org/wiki/Muz https://tr.wikipedia.org/wiki/M%C4%B1s%C4%B1r https://tr.wikipedia.org/wiki/Havu%C3%A7 https://tr.wikipedia.org/wiki/Ananas https://tr.wikipedia.org/wiki/Patl%C4%B1can http://www.businessinsider.com/foods-before-genetic-modification-2015-8/#modern-banana-4

100 Comments

  • Ya şurda bir yanlış anlaşılma olmuş galiba sizlere doğrusunu söylemek istiyorum, genetik değiştirmek sadece labaratuvarlarda ileri yöntemler kullanılarak yapılmaz. Mesela elimde elma ağacı var. Bu ağaçtaki elmalardan büyük olanları toplayıp ekersek ve çiftleşme dönemlerinde bu ektiklerimizin çitfleşmesini sağlarsak bu büyük olan elmalardan oluşan yeni ağaçlar elde etmiş oluruz. Not: küp karpuzların genetiği farklı değildir, karpuz büyürken onu bir kalıbın içine koyuyorlar, karpuz mecbur o şekilde büyüyor. Bu küçük ayaklı kadınların yaptığı sistem.

    Reply
  • bence biraz zirvalamis sin sacma seyler

    Reply
  • Bizde elmanın evrimleşmemiş hali nin ağacı var ve hep meyve veriyo tadı güzel

    Reply
  • YALAN BOŞ BELEŞ HALKI KANDIRAN BİR VİDEO Genetiği değiştirilmiş diye salladığın meyve ve sebzelerin fotoğrafta gösterdiklerin, uzak akrabaları aynı tür değil veya aynı türün farklı cinsleri, EHLİLEŞTİRMEK ise daha verimli gözüken ağaç veya otsu gövdeli bitkileri alıp bunlarla meyve oluşumu sağlamaktır. daha sonra bu meyvelerden oluşan tohumlar kullanılarak işlem tekrarlanır. O meyve türünün ehil bir formu ortaya çıkar. EHLİLEŞTİRMEK bir çeşit yapay seleksiyondur.

    Reply
  • Hıyar:p

    Reply
  • Biz insanlar iclerinden bize göre en iyisini seçe seçe şu ana kadarki en iyi hale getirmişiz.

    Reply
  • Bayaaa degisilmis hersey heleki mısır ve patlıcan vayyyy canınaaa😮😁 birde elma

    Reply
  • Kapak fotoğrafına soldaki recep ivedik 4 te recep ivedugkn yediği salatalık aq

    Reply
  • 0.40 DOMSTES SANDIM

    Reply
  • Ele allma indide var ve yelyo

    Reply
  • bende yahudileri deiştirim

    Reply
  • İnsanlar eskiden o salatalığı nasıl yiyorlardı 😐🤔

    Reply
  • Nerden biliyordunuz varmiydiniz lan

    Reply
  • Hiçbirinin genetiğiyle oynanmadı küp karpuz bile

    Reply
  • Hıyar genetigi degismemisken kaktusmuydu ???😂😂😂😂😂😂😂

    Reply
  • Abi yalan yapmayalım ya domatesin patlıcan olması imkansız bir kere sen yalan söylüyorsun şuan

    Reply
  • Patlıcanı dometes sananlar +1

    Reply
  • Minik elmalar yani cennet elmasi bir turdur.yani hala da var yani

    Reply
  • O karpuzlar hala var

    Reply
  • Abi bunlar önce sonra değil başka türleri

    Reply
  • Bunlar başka değil Önceden nerdeyse tüm meyveler degisikti

    Reply
  • Hocam bana bi el kaysana bi

    Reply
  • Milattan önce 7000 li yıllarda labaratuvar ortamı da varmış helal olsun

    Reply
  • Karpuz,Muz ve Hıyar arasında çok fark var

    Reply
  • Hocam hıyarın dikenlerini bertaraf etmeyi anladım da boyunu neden uzatmışız ?

    Reply
  • Yav s.g 😂😂😂😂

    Reply
  • Meyveler güncellenmiş Bunlar da eski sürümleri

    Reply
  • Arkadaşlar yıllık tonlarca salatalık üretiyoruz hiç öyle bir evresi yok

    Reply
  • Burada yazdığın birçoğu yalan kaynaklarını öğrenmek istiyorum

    Reply
  • Bence eski halleriyler bıraksalardı iyiydi çünkü:Bir meyvenin sebzenin veya Allahın yarttığı bir şeyi değiştirmek veya değiştirmeye çalışmak Gunahtır.Hem burun estetiği,silikon,botosk,Ameliyat ile yağ aldırma hepsi günahtır Allah seni öyle yaratmışki bir nedeni var.

    Reply
  • Yil olmus 2018 hala miladdan once hic bir teknoloji icat etmedigimizi bilmiyorsunuz......

    Reply
  • Abi o elmalardan burda fransa hala var

    Reply
  • Arkadaşlar video tamamen clickbait farklı meyve ve sebzeleri bize yutturmaya çalışıyor akıllı

    Reply
  • Uçan karpuz

    Reply
  • lan olahana deyilki çülerde bulunana bitki bide odamısır deyilki oda fasğlye

    Reply
  • Genetiğini o devirde nasil değiştirmişler hayir melezleme diye bir sey var yani hibritleme uydur uydur salla ne güzel cahil olmak

    Reply
  • Patlıcan Amerikadan geliyor Hindistan değil!

    Reply
  • Lüzumsuz bir video yapmisiniz.....hepsi yalan

    Reply
  • Şeftalinin hala yüzde 36 sı çekirdek

    Reply
  • Bence o karpuz turşusu😂😂😂

    Reply
  • Hacım belki de biz ehlileştirme yapmamışızdır da evrimleşmiş de olabilir. Mümkün değil mi? Her şeyi insanoğluna bağlamamalıyız bana kalırsa

    Reply
  • Benim muza alerjim var

    Reply
  • Ananasa bak la😂

    Reply
  • Muz iyiki değişmiş😮😮😮😮

    Reply
  • Tamam

    Reply
  • Dunyanin amina koymusuz resmen

    Reply
  • Iki sey soylemek istiyorum 1.si eski insanlarin fotoraf makinesi nasil bu kadar iyi anlamadım.(karpuz hakkindada onu çizmiş olabilirler ama sonucta resim belki adam kendi kafasina gore cizmis)Eger o zamanldan bu zamana bu meyveler saklandıysa zaten o sure icinde curur. Ikincisi küp karpuzların genetikle hic bir alakasi yoktur.Karpuz daha küçük iken onu dalindan koparmadan küp veya farklı sekillerdeki kaplarin icine koyarlar.Bu sayede karpuz o kabin seklini alarak büyür.

    Reply
  • ananas ve ananasin eski hali diye tanittirdigin meyve su an var ve bambaska bir meyve o elmalar da benim bildigim japon yada cin elmasi olmasi lazim ve hepsi sacma sacma kiyaslamalar

    Reply
  • Delırmısık

    Reply
  • Domatis nerede

    Reply
  • Bence bu halleri daha güzel

    Reply
  • Meyveler ve sebzeler yıl geçtikçe level atlamış :D

    Reply
  • 7000 yıl önceki fotoğraf nasıl renkli

    Reply
  • Yav bırakın Allah aşkına ne genetiginden bahsediyorsunuz bugün 80 yaşında ki bi yaşlıya sorsanız muzun, patlıcanın şeklini yine aynısını söyleyecektir. Hadi diyelim değiştirdiler bilmem kaç sene önce bi meyvenin genetiğini bu kadar değiştirmeyi başaran bi ülke bugün neler yapabileceğine aklınız aliyormu. Sonuç: gereksiz saçma bi video.

    Reply
  • Onceden meyve ve sebzelerin genetigiyle oynuyolardi simdi ise insanin :( bununla savaslamak gerek

    Reply
  • O lahana bizim koyde her yerde

    Reply
  • verdiğin bilgiler yanıltıcı. yorumların ise tamamen yanlışlar. 2 fotoğraf bulup atıp tutmak yerine ciddi bir araştırma yap ve öyle hazırla bu videoyu...

    Reply
  • Her şey değişti

    Reply
  • Ne yani peygamberlerimiz zamanında bile mi böyle meyve vardı bunları mı yediler bunların hepsi yalan o yüzden 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    Reply
  • 400 il 400 il olacaq

    Reply
  • hangi kaynağa dayanarak bu videoyu hazırladın kaynagı atta paylaşırsan sevinirim tabi kaynak varsa

    Reply
  • Helal Rıza

    Reply
  • Kiraz gibi küçük elma ağacindan bizde halaa var cok guzel tadi var

    Reply
  • Əvvəlki səkilləri hardan tapiblar cox maraqlidi.....deməliki dəyisilməmis onlarin basqa sortlaridi

    Reply
  • Şu yaşıma geldim ananas yemedim yemeyenler begensin

    Reply
  • Genetiği değiştirilmeden önceki halleri dediğin şey akrabaları olabilir, upuzun, küçücük çekirdekli, kalın kabuklu muz ile küçük, büyük çekirdekli, ince kabuklu muzun ortak atası olabilir, aslında genetiği değiştirlmeden önceki halleri dediğin şeylerin de genetiği değişmiş olabilir ama doğal yollarla değişmiştir. Bence resimdekilerin hepsi lezzetli.

    Reply
  • Arkadaşlar videoda çokça hata var. Hem tabirlerde hem resimlerde. Lütfen kaynağı olamayan bilgileri edinmeyin. Bu videoyu yapan kardeşimizde bize bir kaynaklarını açsın bizde okuyup bakalım. Bu arada Ziraat Mühendisiyim Biyoteknoloji alanında doktora yapıyorum. Konunun uzmanı olduğum için sizleri uyarmak isterim.

    Reply
  • abi HIYARIN azda olsa dikenlisside var

    Reply
  • Yalan

    Reply
  • Abi ben o havucu sürekli kemiriyorum 😀

    Reply
  • 😮😮😮😮

    Reply
  • Bitkilərin gorunusunu nasil deyistiriyolar ki?!

    Reply
  • Salataligin eski hali hala var

    Reply
  • Bende şeftalinin gentiği değiştirilerek nektarin yapıldığını sananlardandım :)

    Reply
  • 10. Yüzyılda kamera veya telefon varmiydi siz gosteriyosunuz

    Reply
  • Yani kısacası insanlar modernleşirken meyve ve sebzeleri de modernleştirmişler.

    Reply
  • Hıyar sendemi😐

    Reply
  • Gerzek insanların gerzek gerzek videoları.

    Reply
  • Bu adamlar yakında bize hıyar diye yarrrrrrak yedirirler ha ağzınıza mukayet olun

    Reply
  • İyiki genetiği değişmiş pardon ama .ok mu yeseydik

    Reply
  • Bu nasıl bir şaçmalık

    Reply
  • Abi bazilarina inanayimmi bilemedim

    Reply
  • çok güzel olmuş

    Reply
  • abi koyde yasiyorsan bunu bilirsin azicikda olsa dikenli

    Reply
  • Tarihte genetik bilimimi vardı domates domatesti amerikadan getirdildi avrupaya

    Reply
  • Madem 600 yil once resimler nasil net fitagraf makinesimi varni

    Reply
  • O genetiği değiştirilmemiş elmadan bizim burada var ve tadı aynı elma gibi

    Reply
  • Ne pizdi naxu... y. ateist suka. Yarat nasil yaratmis, nasil uyqun gormus O formada faydali, faydasiz kaydaya salmis. Insan pox yeyer, Allah yaratana, serik nese yaratar, nede yarata bilmez, yaratsada sadece resm kimi, canli olaraq yok. Koroci ne pizdi na mehrem insan

    Reply
  • Allah herseyi mukemel yaradib Hecbirseyi Allah kimi mukemmel yarada bilmez insanlara yalan yalnis xeber vermeyin

    Reply
  • Lahana yalan o bitkinin aynısı karşı bahçede var

    Reply
  • Abi 1:14 deki lahana mı neydi bizim köyde yetişiyor

    Reply
  • Ama iyi ki genetik değişmişler

    Reply
  • Baya gebetik değiştirmişler

    Reply
  • abi bizim evin yakınındaki güvercinler hellimli tost yiyorlar

    Reply
  • Buna doğada yapay seleksiyon denir yani kısaca evrim :)

    Reply
  • Dikenli salatalık hala yetişiyor ve hiç batmıyor çok yumuşak ve tatlı

    Reply
  • 1:18 lan genetiği değiştirilmiş o lahana dan benim anaannem de de var

    Reply
  • Gece saat 2.47'de 5dk boyunca aynaya bakarsaniz saat 2.52 olur ;))

    Reply
  • Salatalığın genetiğiyle oynamasalardi bir çok fantazi meraklisini kanatır mis 😂

    Reply
  • Küp kalıp=küp karpuz Koni kalıp=koni karpuz Kare piramit kalıp=kare piramit karpuz Silindir kalıp=silindir karpuz Dikdörtgenler prizması kalıp=dikdörtgenler prizması karpuz

    Reply

Add Comments